-Co to jest zmysł? Jakie mamy zmysły?
Ile ich jest? Przykłady zmysłów
np. Miś jest miekki czy twardy
- jaki zmysł nam potrzebny by to sprawdzić?
Jest głośno czy cicho –jaki zmysł jest nam potrzebny?
Na te i wiele innych pytań nasze
pięcioletnie Sówki poznały odpowiedź w czasie
zajęć z Ciocią Karolinką.
Teraz już każdy Przedszkolak wie,
że wszystkie czynności, które wykonujemy
uzależnione są od mózgu. Dla każdej czynności,
mózg ma określony obszar, który jest odpowiedzialny
za konkretną czynność.
Sówki wiedzą też, że ośrodki te znajdują się
w określonych płatach mózgowych,
jak i w konkretnych częściach mózgu.
Pogadanka z dziecmi na temat Mózgu
dała odpowiedzi na pytania
- jak wygląda, do czego służy.
Oprócz tego program zajęć przewidywał:
*Czytanie globalne, układanie wyrazów (zmysły)
z literek i dopasowywanie do mózgu.
*Poprawianie po śladzie wyrazów
*Mózg –kalafior + dopasowanie obrazków
ze zmysłami do płatów mózgu
*Poprawianie nóżkami po śladzie wyrazu ZMYSŁY (zadeptując kubeczki)
*Skrzynia sensoryczna
- DOTYK rączki
-DOTYK stópki – szelest lisci
(zmysł dotyku i słuchu)
*PRAWO – LEWO-PROSTO- ściezka ze stópkami i odkrywanie smaków
*Sensoplastykę- odnajdywanie obrazków ze zmysłami-kisiel,
korki od wina, kulki, balony z wodą, pianki do golenia+ farby, chrupki kukurydziane
*Hustawkę sensoryczną- wykorzystanie zmysłu wzroku
*Zabawy ruchowe utrwalajaca strone prawo / lewo
*Wielkie stopy- zabawa ruchowa z elementem rywalizacji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz