Zajęcia logorytmiczne uwrażliwiają dzieci
na zjawiska
wspólne dla muzyki i mowy.
Są nimi, możliwe do wyodrębnienia tak samo w mowie
jak i w muzyce: rytm,melodia, tempo,
dynamika i barwa dźwięku.
Sprzyja to opanowaniu mowy, głównie w zakresie
jej elementów prozodycznych,
czyli rytmu, tempa, głośności, akcentu.
Zajęcia te rozwijają także sprawność motoryczną dzieci.
Przedszkolaki usprawniają aparat artykulacyjny
oraz małą motorykę.
Podczas wspólnej zabawy dzieci rozwijają
też sprawność słuchową- wysłuchują dźwięki otoczenia,
ich długość, wysokość.
Ćwiczą analizę i syntezę sylabową i głoskową.
Doskonalą też słuch fonematyczny,
czyli zdolność różnicowania dźwiękó mowy.
Zajęcia prowadzone są w formie zabaw z elementami
ćwiczeń logopedycznych, rytmicznych i muzyczno- ruchowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz