Kilka ostatnich dni marca mineło
pod znakiem ZWIERZĄT.
Omawiane były i te domowe, i wiejskie
i dzikie. Na jednych z zajęć dydaktycznych
było "
*zapoznanie sie ze zwierzatkami
żyjacymi na wsi
* rozmowa na temat - co mogą dać nam zwierzatka,
wymienianie jakie korzyści niesie za sobś hodowanie
- kury, krowy, kozy, owcy, kaczki.
Było także :
układanie puzli oraz odpowiadanie na pytania
zwiazane z danym zwierzatkiem
- co je ?, gdzie mieszka?, co lubi robić?.
wykonywanie karty pracy
- zaznajamianie sie z nazwami małych zwierzątek,
- krowa - cielaczek, kura - kurczaczek, itd.
W ramach zabaw matematycznych
między innymi
liczenie zwierzatek w zakresie 0-10
losowanie kart z zagadkami ;
czy kotek stoi na płocie czy pod płotem ?
piesek stoi z lewej czy prawej strony budy ?
kaczuszki idą w lewą czy w prawa strone ? itd
wykonywanie karty pracy z prac plastycznych
- wydzieranie kotka
malowanie farbami małych pupili.
Zabawy ruchowe to tym razem
- "Stary niedzwiedź", "chodzi lisek kolo drogi",
"myszki do norki", "małe żabki",
"gaski gaski do domu" itd.
A po zajęciach w ramach dpoczynku
spacer po okolicach przedszkola
- szukanie oznak wiosny oraz szukanie zwierzatek
zamieszkujacych okolice przedszkola.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz