W pierwszym tygodniu września Ciocia Iwonka
zajęła się sprawami organizacyjnymi, zapoznała
swoje Starszaczki z nową nazwą grupy.
Po przeprowadzce nasze średniaki są
grupą Sówek najstarszych, mądrych główek.
Było także :
-Rozdanie książek, z których zerówkowicze
będą korzystać przez najbliższy rok,
dzieci z wielka chęcią zaglądały do środka i sprawdzały,
co kryje się w teczce.
-Zapoznanie się z pierwsza strona w kartach pracy.
-Zabawa na przywitanie „kolory”.
-Wysłuchanie wiersza pt „ Mój przedszkolny znaczek
– sówka – wizytówka”
-Rozmowa na temat znaczków przedszkolnych, do czego służą.
-Próby odczytania znaków i symboli drogi ewakuacyjnej,
przejścia dla pieszych, toalety dla dziewczynek oraz chłopców,
zakaz wyprowadzania psów, oraz wiele innych.
Dzieci wymieniały miejsca gdzie można spotkać takie znaki.
-Łączenie w pary cyfry – przedmioty.
-Praca plastyczna „Sowa”
-Zabawa z kostką. do cyfr od 1 do 5 były przypisane obrazki kącików zabaw.
-Omówienie zakresu obowiązków dyżurnego
oraz sposób wyboru dyżurnego, zapoznanie z tablicą dyżurnego.
-Zabawa logopedyczna, dmuchanie z pomocą słomki w piłeczkę i przesuniecie jej na koniec drogi do drugiej osoby.
-Praca z książką
-Zabawy rytmiczne z instrumentami
-Zabawy na świeżym powietrzu.
-Tablica powitalna w zerówce ze zdjęciami i rysunkami dzieci.
-Zabawa „moje imię” –zabawy z wizytówkami według
metody I. Majchrzak.
Zwrócenie uwagi na kolejne litery, przeliczanie liter
- porównywanie liter ze swojego imienia
z literami z imienia koleżanki lub kolegi.
Zabawa " ja i moje ciało"
-KRZYŻÓWKA. Hasłem był wyraz ZASADY.
Rozmowa na temat zasad, co to są zasady? Do czego służą.
Posegregowanie obrazków z dobrym i złym zachowaniem.
- Stworzenie KODEKSU PRZEDSZKOLAKA.
Zabawy z piłką
Świetnie napisany wpis. Czekam na wiele więcej
OdpowiedzUsuń